четверг, 26 марта 2020 г.


                                           Математика

               Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806-813)


I. Завдання для опитування учнів.
а) 5 дівчаток зібрали 4 кг полуниць. Скільки полуниць одержала кожна дівчинка? (800 г)
б) У трьох цехах приватного підприємства працює 352 робітники,  усіх робітників працює в першому цеху, а решта — у другому і третьому, порівну в кожному. Скільки робітників працює в третьому цеху? (66)
ІІ. Повторення законів множення.
1. Виконання завдання № 806 (1, 2, 3 -усно)

III. Множення на розрядні числа.
1. Виконання завдання № 808 (усно).
2. Запис розрядних чисел у вигляді добутку.
а) Вправа № 808 (1) (усно).

б) Вправа № 808 (2) (письмово).

IV. Розвиток математичних знань.
1. Робота над задачами.
а) Задача № 809 (усно).
б) Задача № 810 (фронтально).
Учні пояснюють, що 25 л — це тільки частина води, що була в бочці. Отже, води в бочці було 25 ∙ 4 = 100 (л). Хлопчик витратив із 100 л 25 л на поливання огірків і 30 л на поливання яблунь. Всього він витратив 25 + 30 = 55 (л). Води в бочці залишилося 100 - 55 = 45 (л).
в) Задача № 811.
Відповідь на перше питання.
1) 12 ∙ 10 = 240 (км) — пролетів літак за 20 хв;
2) 2 ∙ 20 = 40 (км) — пролетів вертоліт за 20 хв;
3) 400 + 40 - 240 = 200 (км) — відстань між вертольотом і літаком через 20 хв.
(II варіант 3-ої дії: 400 - 240 + 40 = 200 (км).)
Відповідь на друге запитання.
Якщо через 20 хв відстань між літаком і вертольотом зменшилася у 2 рази (400 : 200 = 2 (рази), то ще через 20 хв вона становитиме 0 км, тобто літак порівняється з вертольотом через 40 хв (20 + 20 = 40 (хв).
Відповідь на третє запитання.
      1 год = 60 хв
1) 12 ∙ 60 = 720 (км) — пролетить літак за 1 год;
2) 2 ∙ 60 = 120 (км) — пролетить вертоліт за 1 год;
3) 720 - 400 - 120 = 200 (км) — відстань між літаком і вертольотом через 1 год:
(II варіант 3-ої дії: 720 - (400 + 120) = 200 (км).)
Або методом міркування:
Якщо через 20 хв відстань між літаком і вертольотом становила 200 км, ще через 20 хв літак порівнявся з вертольотом (відстань між ними стала 0 км), то через наступні 20 хв (1 год - 20 хв + 20 хв + 20 хв) літак випередить вертоліт — знову ж таки, на 200 км.

V.  Підсумок 
— Обчисліть вирази, використовуючи переставний і сполучний закони множення.
(47 ∙ 25) ∙ 4 = (25 ∙ 4) ∙ 47 = 100 ∙ 47 = 4700:
89 ∙ 2 ∙ 5 = 89 ∙ (2 ∙ 5) = 89 ∙ 10 = 890.
VI. Письмово виконати завдання завдання:
№№ 812, 813 (с. 133).
VI.Тестування

Комментариев нет:

Отправить комментарий