Урок. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ
І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2.
ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у
розв'язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2; у складанні й розв'язуванні
задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.
I.
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
•
Шість малят-дошкільнят
Стали
струнко в один ряд.
Підійшов
до них Панас:
Скільки зараз стало нас? (6 + 1)
•
По дорозі зайчик біг.
Ніс
5 яблук на пиріг.
Одне
впало, покотилось.
Скільки
яблук залишилось? (5 — 1)
1)
Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок.
—
Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання.
2)
На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла.
—
Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання.
3)
У вазі лежить 4 яблука, а груш на 1 більше. Скільки у вазі груш?
4)
На спортивному майданчику 7 дівчаток, а хлопчиків — на 1 менше. Скільки
хлопчиків на спортивному майданчику?
5.
Каліграфічна хвилинка
—
Запишіть рядочок цифри 2.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ
З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА
ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 56)
—
Розгляньте таблицю додавання числа 2.
—
Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 2, другий залишається без
зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 2.)
—
Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (2)
—
Тому таблиця й називається «Додати 2».
—
Розгляньте таблицю віднімання числа 2.
—
Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали
2. Яке число віднімали в кожному прикладі? (2)
—
Тому таблиця й називається «Відняти 2».
Завдання
1
—
Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі
сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
—
Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?
Завдання
2
—
Додавайте по 2, починаючи з числа 4.
—
Віднімайте по 2, починаючи з числа 9.
Завдання
3
—
Поясніть, як за малюнками складали приклади. Знайдіть відповіді, користуючись
таблицею додавання числа 2.
Завдання
4
—
Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (4 + 2; 8 – 2;
3 + 2; 7 – 2; 1 + 2; 5 – 2; 2 + 2; 6 - 2). Решту прикладів прочитайте так, щоб
відповіді звучали у порядку зростання. (5 + 2; 6 + 2; 7 + 2; 8 + 2)
Завдання
5
—
Хто сидів у лисячій норі?
—
Скільки всього звірів було в норі?
Завдання
6
—
Як розставити у кімнаті 4 стільці таким чином, щоб уздовж кожної стіни стояло
по 2 стільці? (Поставити їх у кутки кімнати по 1.)
IV.
РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
—
Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді
становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій — від 1 до 8.)
—
Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку
до кінця, називаючи відповідь.
—
Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до
початку, називаючи відповідь.
—
Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9.
—
Яке число стоїть між 6 і 8?
—
Прочитайте приклад з такою відповіддю.
8
+ 1 -
2
6
– 2 +
1
5
+ 1 - 2
На
яблуні росло 8 яблук, а на сосні — на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на
сосні?
Комментариев нет:
Отправить комментарий