среда, 14 декабря 2016 г.

Урок. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у розв'язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2; у складанні й розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.

I. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
• Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас:
Скільки зараз стало нас? (6 + 1)

• По дорозі зайчик біг.
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 — 1)
1) Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок.
— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання.
2) На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла.
— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання.
3) У вазі лежить 4 яблука, а груш на 1 більше. Скільки у вазі груш?
4) На спортивному майданчику 7 дівчаток, а хлопчиків — на 1 менше. Скільки хлопчиків на спортивному майданчику?

5. Каліграфічна хвилинка
— Запишіть рядочок цифри 2.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 56)
— Розгляньте таблицю додавання числа 2.
— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 2, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 2.)
— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (2)
— Тому таблиця й називається «Додати 2».
— Розгляньте таблицю віднімання числа 2.
— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 2. Яке число віднімали в кожному прикладі? (2)
— Тому таблиця й називається «Відняти 2».
Завдання 1
— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
— Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?
Завдання 2
— Додавайте по 2, починаючи з числа 4.
— Віднімайте по 2, починаючи з числа 9.
Завдання 3
— Поясніть, як за малюнками складали приклади. Знайдіть відповіді, користуючись таблицею додавання числа 2.
Завдання 4
— Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (4 + 2; 8 – 2; 3 + 2; 7 – 2; 1 + 2; 5 – 2; 2 + 2; 6 - 2). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 + 2; 6 + 2; 7 + 2; 8 + 2)
Завдання 5
— Хто сидів у лисячій норі?
— Скільки всього звірів було в норі?
Завдання 6
— Як розставити у кімнаті 4 стільці таким чином, щоб уздовж кожної стіни стояло по 2 стільці? (Поставити їх у кутки кімнати по 1.)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій — від 1 до 8.)
— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.
— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.
— Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9.
— Яке число стоїть між 6 і 8?
— Прочитайте приклад з такою відповіддю.
8 + 1 - 2                         
6 – 2 + 1                         
5 + 1 - 2
На яблуні росло 8 яблук, а на сосні — на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на сосні?


Комментариев нет:

Отправить комментарий