среда, 12 февраля 2020 г.

                                         Літературне читання
                        Опрацювати матеріал, виконати завдання
Олена Пчілка «Котова наука»


1.Робота над скоромовкою
 Гра «Дощик».
- Накрапає дощик(тихо)
- Дощ пускається сильніше(голосніше)
2
- Злива(голосно)
- Дощ слабшає(тихіше)
- Дощ припинився
Котик, кіт – коточок,котивсь як клубочок,закотивсь у куточок, котик, кіт-коточок
                               Визначення байки.
(Байки невеликий , найчастіше віршований твір  повчального змісту. У байках в образах тварин, рослин, різних предметів зображено людей.

1.Асоціативний кущ
Які ще ви знаєте літературні жанри?
                  Казки                Вірші            Оповідання
Повісті           Літературні жанри                        Байки
      П’єси       Загадки        Скоромовки




                Сказала своє слово Олена Пчілка і в жанрі байки. В її байках висміюються дитячі лінощі, лихослов’я  ,докори(«Котова наука»).

Перевірка засвоєних знань.
- Де народилася Ольга Петрівна Драгоманова?
- Із  якого вона була роду?
- Яку освіту отримала ?
- Чому була незадоволена рівнем освіти того часу?
- Ким була Леся Українка для Олени Пчілки?
- Ким працювала Олена Пчілка?
- Чому обрала такий псевдонім?

УІІ.ОПРАЦЮВАННЯ БАЙКИ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ «КОТОВА НАУКА»
1.Словникова  робота
Наморився            лаяв
Хижа                      розслабився
Лихословив           справді
Далебі                   утомився     
Розманіживсь       хата
2.Пояснення  значень висловів
Гави ловити                                          зручно розлігся
Простягся, мов великий пан               бездіяльно проводити час
3.Читання  байки

- Поділіть байку на логічно завершені частини..
-У якій частині розкривається мораль байки? Зачитайте.

Поєднайте частини прислів’їв
Гризе, мов іржа залізо.
Зачепилася за пень - простояла цілий день.
Одне «зараз» краще трьох «потім».
Не кивай на сусіда , коли сам спиш до обіда.
Думкою в небі, ногами в постелі.
Чуже бачить під лісом , а свого не бачить під носом.
  • Яке  з цих прислів’їв могло б бути використано як мораль байки «Котова наука» ?
Змінити зміст байки на позитивний.
-А я б вчинив так……

 Виразне читання байки.
.ПІДСУМОК 
Що таке байка?
Яка мораль байки?
Які недоліки людського характеру засуджувались у байці?

-Я запам’ятав……
-Я завершую урок з  …….  настроєм.
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Виразно читати байку с.121-123 (59-60)

Комментариев нет:

Отправить комментарий